Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Cum văd eu blogosfera românească peste câțiva ani

marți, septembrie 24, 2013

Aseară în interviul acordat lui Alexandru Vlădescu, proaspăt blogger, am avut o întrebare legată de viziunea mea asupra blogosferei peste 20 de ani.
O întrebare interesantă dar o perioadă foarte mare pe care să o prevăd, oarecum. Însă, bazându-mă pe anumite lucruri ce au loc în grupurile blogosferice de pe Facebook, aș reuși să trag niște concluzii cu privire la situația blogosferei în prezent, lucru de care depinde viitorul, nu?

Există 2 categorii generale de oameni în blogosferă: oameni 100% bloggeri și oameni ce pretind că sunt 100% bloggeri. Categoria oamenilor care sunt 100% bloggeri ar trebui să predomine peste câțiva ani. Ei sunt un exemplu. Ei scriu din minte folosind propriile cuvinte. Ei nu copiază articole și pretind că sunt realizările lor. Și chiar dacă copiază un fragment, să zicem, menționează sursa către materialul original.
Categoria a 2-a, cea a oamenilor care pretind că fac parte din blogosferă și că sunt 100% bloggeri, sunt de fapt plagiatorii, cei care copiază dintr-o parte în alta. Cei care traduc folosind Google Translate și când le citești așa-zisele articole, te doare capul, exact așa cum mă doare pe mine capul în acest moment. Pe lângă plagiatori mai sunt escrocii, cei care scriu din propriul creier (ce-i ăla?) informații aberante legate de management și care te fac să investești în niște lucruri care îți promit un profit frumos. Se declară experți sub anonimat. Evident, ca să atragă mai multe victime, realizează un blog și încep share-uirea prin grupurile blogosferice pe Facebook și alte tipuri de promovare.

Din păcate, administratorii grupurilor blogosferice de pe Facebook permit distribuirea de link-uri către site-uri de tip MLM, site-uri care cică generează bani și ce mai sunt ele. Alea nu sunt demne de blogosferă. De aș fi în locul lor aș restricționa accesul unor astfel de oameni. Pe grupul meu, Mica Blogosferă, reclama de acest tip nu e permisă. Cine vrea să adere, să o facă. Nu va găsi reclame stupide, ci doar articole scrise de bloggeri în adevăratul sens al cuvântului.

Blogosfera românească o văd cam zdruncinată peste câțiva ani dacă tot mai mulți oameni ce fac parte din categoria a 2-a vor fi prezenți pe unde bloggerii adevărați sunt deja. Ei strică atmosfera. Mă enervez zilnic când zăresc pe e-mail zeci de oameni care laudă serviciul vivaSMS care apropo nu mi-a trimis mesaje și a trecut o lună de la înregistrare.  Dar, știți cum e proverbul ăla: "Pădure fără uscături nu există".

Scuzați-mi proasta exprimare pe alocuri. O durere cruntă de cap îmi afectează concentrarea asupra a ceea ce fac.

Cum vezi tu blogosfera românească peste câțiva ani? 


sursa foto: google.ro

Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

10 comentarii

Scrie un comentariu
Eddie
Autor
24 septembrie 2013 la 18:00 delete

Mersi de observație. :)

Răspunde
avatar
Mikyangel
Autor
24 septembrie 2013 la 19:46 delete

Eu nu stiu cum va arata Blogosfera nici peste 5 ani dar sper ca fenomenul sa dureze cat mai mult pentru ca sunt adepta libertatii de exprimare. Cat despre categorii anume prefer sa nu ma pronunt si sa observ fenomenul de pe margine . Nu merita sa-ti faci nervi cu toti.....

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
24 septembrie 2013 la 19:58 delete

Nici eu nu știu cu exactitate cum va arăta blogosfera dar am argumentat pe baza situației actuale. Și eu sper să țină cât mai mult. E un mediu frumos cu excepția categoriei precizate în articol, a 2-a categorie. :)

Răspunde
avatar
C.L.M.
Autor
24 septembrie 2013 la 20:03 delete

cam greu de raspuns la intrebarea ta mai ales ca eu nu prea am legaturi cu bloggerii ;)) eu scriu, citesc si comentez, cam atat:))

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
24 septembrie 2013 la 20:07 delete

Mno, bine faci, Lavinia. Nici să nu te stresezi! :P

Răspunde
avatar
Roxana
Autor
24 septembrie 2013 la 20:34 delete

Interesante ideile tale și chiar ai dreptate. Mi se pare că sunt multe bloguri pe care scriu oameni care sunt obligați parcă să facă asta și ți-e mai mare scârba să le citești și să vezi ce call to action folosesc și chiar au mult trafic. Asta e, acum pe internet toată lumea are voie să creeze conținut. P.S.: Nici eu nu-i las să-și facă reclamă absurdă pe grupuri https://www.facebook.com/groups/147563668731391/.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
24 septembrie 2013 la 20:38 delete

Mă bucur că procedezi la fel când vina vorba de distribuirea articolelor pe grupul tău. Corect, toată lumea are voie să creeze conținut în mod gratuit, însă se cam face abuz de dreptul ăsta, promovând lucruri inutile și în mod abuziv, demn de spam.

Răspunde
avatar
Anonim
Autor
24 septembrie 2013 la 21:11 delete

Un blogger bun are obligatoriu si multi vizitatori? Nu stiu daca este un criteriu, intreb. Am observat cateva tipuri de bloggari. Primul si cel mai rar e ala care isi prezinta propriile idei si pareri in varii domenii- p-asta il apreciez chiar daca nu sunt de accord cu el. Apoi, cel mai des intalnit e ala care are o parere despre orice insa mereu opinia lui e cea impartasita de cei mai multi indivizi - asta are mereu bannere cu diverse reclame. In randul femeilor am observat nevoia de a-si expune public tot ce au ele in capsor dar mai ales in inima - cu cat mai lacrimogen cu atat mai bine - interesant ca multe dintre ele afiseaza numarul de falloweri si/sau accesari.

Cred ca se va ajunge ca marea majoritate a blogurilor sa apartina alora care scriu mult si pe placul cat mai multor insi. Nu importa despre ce si cum, importa doar sa ai success. Ca nu te reprezinta ceea ce faci e o problema minora daca ai success.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
24 septembrie 2013 la 23:14 delete

Nu trebuie să aibă mulți vizitatori, dar trebuie să aibă totuși că doar nu scrie de pomană pe o pagină publică, nu? Nu cred că prezența reclamelor, a scripturilor de follow afectează reputația unui blogger. Contează ce scrie mai mult, iar dacă cititorul are o impresie bună despre ceea ce scrie, va apela la butoanele de follow pentru a fi la curent cu ce mai scrie. Așa dorește orice cititor, să aibă o modalitate de a rămâne la curent cu ceea ce e nou, prin intermediul rețelelor de socializare sau e-mail. Cât despre ceea ce scriu femeile, eu apreciez femeile care abordează astfel de subiecte scrise din inimă, adoptând un vocabular destul de bogat, lucru care e util cititorului pentru a-și îmbunătății vocabularul la rândul lui. Acum, nu știu dacă unii scriu pe placul altora sau nu. Eu cel puțin, scriu ceea ce îmi vine în minte, ceea ce gândesc și mă aștept să fiu criticat mereu. Că nu am parte de critici, ăsta-i norocul meu. :)

Răspunde
avatar

Recent Articles