Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Jurnaliștii lu' pește

sâmbătă, septembrie 21, 2013


În România, jurnalismul e cel puțin praf. Mai exact, jurnalismul românesc e total diferit față de jurnalismul dintr-o altă țară europeană sau de pe alt continent. Pur și simplu diferit. Alte abordări, alte viziuni asupra evenimentelor. Cel puțin așa văd eu.

De ceva timp am realizat că printre jurnaliștii români există o grămadă de analfabeți, lucru care mă face să cred că facultatea au făcut-o la plesneală sau pe pile... Nu contest faptul că există și jurnaliști care au făcut o facultate pe bune și care își iau în serios cariera.

Cei de la ProTV mi se pare cei mai lipsiți de experiență. Nu vorbesc doar de postul ProTV, ci și de celalalte pagini conduse sub emblema lor: Sport.ro, Yoda.ro și ce mai au ei. 

Adică, pe pagina lor de Facebook, să arăți o știre ce avea legătură cu salvatorii din timpul tragediei de la World Trade Center din 2001 și când dai click pe link mă duce către o știre unde un idiot și-a îmbătat porcul cu nu știu câți litri de alcool. 

Pe RomâniaTV sau Realitatea, era o știre legată de o încăierare între interlopi și nu știu ce oameni. Titlul suna cam așa: "Atacați cu furci de interlopi". Pentru mine sună în felul următor. Furca e specială de interlop. E exact ca în supermarket-ul ăla unde scria: "Scaun din piele de manager". Înțelegeți ideea? :))

Un alt caz de la televiziunea locală din orașul meu a dat dovadă de lipsă de profesionalism. Un inginer și familia lui, o soție și un copil mic de 12 ani, au fost dați afară din apartamentul unde locuiau cu chirie. Inginerul și-a pierdut locul de muncă și nu mai aveau bani să plătească chiria. Soția lucrând ca fizioterapeut, ceva de genul, salariul câștigat de acolo era insuficient. 
Am aflat de cazul ăsta prin intermediul lui tata. El vizionează de regulă știrile de la televiziunea locală pe tabletă pentru că pe Romtelecom nu prind postul. Și am citit mai multe articole legate de acest caz pe internet și am realizat prin comentarii, oameni ce săreau în ajutorul lor să-i ajute. Uitasem să spun faptul că familia dormea într-un parc din apropierea gării orașului. Cum ziceam, mulți oameni se arătau interesați de caz, să ajute familia. Se cereau date de contact pentru a lua legătura cu ei. Numere de telefon? Ioc. Reporterii și-au făcut treaba, și-au adus puncte de rating dar i-au durut în cot de soarta acelui om. Așa că m-am gândit să îi caut eu împreună cu Mihai și încă un amic. Ne-am dus către acel parc și nu i-am găsit. Scopul era să fac rost de numerele de telefon pentru a le răspunde celor de pe Internet. Din păcate nu i-am găsit și nu am mai auzit nimic de ei. Sper că cineva le-a sărit în ajutor.

Jurnalismul românesc constă în interpretare, în manipularea telespectatorilor sau cititorilor de ziare, inducându-ne în eroare și băgându-ne pe gât numai gunoaie de știri, în mare parte inutile. Ieri, știre super importantă era cântăreața Nicole Scherzinger cum că și-a pus silicoane... Evident, jurnaliștii de la ProTv nu au auzit de push-up pentru că am mai văzut-o în videoclipuri de acum 2-3 ani cu un bust generos. Dar mno, jurnaliști români. :) 

Mereu știrile au un titlu care să te facă să fii oripilat, speriat, super curios și totuși confuz. Și totuși când dai click realizezi că ți-ai pierdut timpul și că știrea nu era altceva decât o tâmpenie...

Na poftim. În timp ce scriam articolul primesc mesaj tocmai de la Mihai cu o știre senzațională de la televiziunea locală din orașul nostru. Începutul e criminal: "A început anul școlar odată cu școala...". Really? (Nu jurnalistul e de vină, dar omul se vrea a fi director)





Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

2 comentarii

Scrie un comentariu
dorel
Autor
21 septembrie 2013 la 18:17 delete

Mai Eddie, nu contest ce zici, dar nu generaliza "În România, jurnalismul e cel puțin praf." Las' ca avem si baieti buni, ca "unii e praf" asa e corect. Dar amu toti - nici chiar asa.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
21 septembrie 2013 la 18:21 delete

Dorel, nu generalizez. Am zis că jurnalismul e praf în România la modul predominant. Mare parte dintre jurnaliști "e praf". Cei buni, din păcate, stau în umbră. E exact ca în politică. Cei praf predomină și cei buni stau în umbră, lipsiți de puterea influenței.

Răspunde
avatar

Recent Articles