Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Cafeaua în aşteptare

joi, ianuarie 16, 2014
Astăzi răsfoiam news feed-ul de Facebook. Am găsit o postare distribuită de un prieten, Ştefan Petrescu, căruia îi mulţumesc pentru distribuirea respectivei postări. Fără el, n-aş fi avut ocazia să văd aşa ceva.

Prin postarea respectivă am aflat că există pe lumea asta şi oameni care nu sunt egoişti, ba din contră, le pasă de cei din jurul lor şi fac astfel încât să aducă un strop de fericire. Un strop de fericire oferit oamenilor care nu au o posibilitate financiară: oameni care n-au o casă, n-au un loc de muncă ca să-şi întreţină familia şi alte obstacole de genul. 

Toată povestea asta a fost publicată pe pagina publică de Facebook, Romanikatube. O ataşez aici exact cum este scrisă:

Am intrat cu un prieten într-o cafenea mică din Belgia și am comandat. În timp ce ne îndreptam spre masa noastră, doi oameni au ajuns și s-au apropiat de bar. „Cinci cafele, vă rog. Două pentru noi și 3 în așteptare”. Au plătit, și-au luat cele 2 cafele și au plecat. Mi-am întrebat prietenul „ Ce înseamnă cafele în așteptare?” Prietenul mi-a răspuns „ Așteaptă și-o să vezi.” Au mai intrat câțiva oameni. Două fete au cerut câte o cafea pentru fiecare, au plătit și au plecat. Comanda următoare a constat în 7 cafele și a fost făcută de 3 avocați- trei pentru ei și 4 „ în așteptare”. În timp ce încă mă întrebam ce înseamnă „ cafelele în așteptare”, aceștia pleacă. Deodată, un om îmbrăcat cu haine vechi, care semăna cu un cerșetor, ajunge la bar și întreabă binevoitor : „ Aveți o cafea în așteptare?” și chelnerul îi servește o cafea. Recapitulare : oamenii plăteau de dinainte o cafea care urma să fie servită unei persoane aflată în imposibilitatea de a-și plăti o băutură caldă! Această tradiție a început la Napoli, dar a fost răspândită în toată lumea și în câteva locuri este posibil să comanzi nu numai „ cafele în așteptare” dar și un sendviș sau o masă completă...faceți ca această idee frumoasă să fie publicată în toată lumea! Ar fi minunat ca acest lucru chiar să se realizeze.

N-am să mă lungesc în acest articol. Am să fiu cât mai scurt. După cum vedeţi, e povestea unor simpli oameni ce au rămas uimiţi de gesturile din cafeneaua respectivă. Eu am rămas surprins.

Oare în România vom avea parte de astfel de gesturi? După ce am citit postarea distribuită de Ştefan, am vorbit cu mama despre asta şi am ajuns la concluzia că dacă aş încerca să procedez la fel în oraşul meu, sau în oricare alt oraş din România, "cafelele în aşteptare" ar fi servite de angajaţii cafenelei... Poate mai aiurea, angajaţii să-şi cheme prietenii la o cafea gratuită, în loc să fie servite celor ce chiar au nevoie.

Personal, n-am o slujbă încă. Am mai multe obiective atunci când voi deveni independent financiar, dar am de gând să introduc un nou obiectiv. Acela de a oferi "cafele în aşteptare" într-o cafenea din oraşul meu. Mi se pare o idee foarte bună. Mi se pare un exemplu de umanitate... Oare cineva dintre cititorii acestui blog, are aceleaşi gânduri ca ale mele cu privire la povestea asta?

Aştept părerile voastre printr-un comentariu. :)





sursa foto: facebook.com

Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

6 comentarii

Scrie un comentariu
16 ianuarie 2014 la 21:06 delete

Cu bucurie te anunt ca ideea a ajuns si la noi...si deja e pusa in aplicare in Bucuresti si Brasov
http://a1.ro/uncategorized/cafeaua-in-asteptare-bei-una-platesti-doua-dar-bucuri-un-om-sarac-id150937.html

Amalia

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
16 ianuarie 2014 la 21:53 delete

Wow! Mă bucur să aud asta, dragă Amy! :)
Sper să fie cât mai multe orașe pe parcurs! :) Mulțumesc pentru link! :)

Răspunde
avatar
Unknown
Autor
16 ianuarie 2014 la 21:56 delete

Ma bucur ca am distribuit acea fotografie, si ti-am adus inspiratia.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
16 ianuarie 2014 la 21:58 delete

Chiar aveam nevoie de ceva impuls pentru a-mi căpăta inspirația. :)) De acum încolo voi face notițe pe telefon când am vreo idee de articol. Mă cam lasă memoria...

Răspunde
avatar
Evan Punkt
Autor
18 ianuarie 2014 la 22:31 delete

Oare putem face asta si la Starbucks? :D Glumesc...e o idee geniala, mi-as dori sa pot face asta si eu dar din pacate dupa cum ai spus si tu ori cafeaua ajunge la cu totul alte persoane ori pur si simplu se considera ciubuc. E draguta ideea si facand asemenea gesturi vom ajunge sa evoluam ca suntem tot la stadiul de animale dupa cum crede neuronul meu. Inafara de violenta nu stim nimic, asta e un gest de afectiune, de iubire fata de ceilalti oameni cu care impartasesti aceeasi planeta.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
18 ianuarie 2014 la 22:35 delete

Da! De acord cu tine, Evan! :) Sunt optimist când spun că astfel de acțiuni pot schimba lumea-n mai bine. Nu ai de unde să știi dacă nu încerci. :)

Răspunde
avatar

Recent Articles