Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Sfaturi pentru achizitionarea unui laptop!

marți, decembrie 11, 2012


Astăzi am să vă prezint un articol util cu privire la sfaturi pentru achiziționarea unui laptop. Nu am o extra experiență dar sunt destul de informat în legătura cu așa ceva fiind pasionat de tehnologia din ziua de azi.

Laptop-ul este defapt de 2 feluri: Notebook și netbook, aaa și ultrabook. Dar este similar unui notebook... Acum vă voi explica diferențele dintre un notebook și netbook.
Care este diferența dintre ele? Denumirea evident, dar și lucruri privind performanța dar și înfățișarea.
Un notebook are o performanță mult mai mărită fiind destinat companiilor, sau chiar gamerilor, dar prețul bineînțeles diferă. Bateria este mai slabă în comparație cu netbook-ul, având o autonomie de lucru de maxim 3 ore.Notebook-urile au dimensiunea display-ului de peste 15,6".

Netbook-ul este un laptop micuț și accesibil, având dimensiunea display-ului mai mică de 15,6", tasta numerică lipsind în totalitate. Autonomia de lucru a bateriei este chiar și de 3 ori mai mare față de notebook-uri. Sunt mai ușoare evident, dimensiunea lor fiind mai mică și sunt foarte utile pentru ascultat muzică, scris documente, stat pe internet, socializare etc.

Cele mai bune mărci producătoare de laptop-uri, după părerea mea sunt: Dell, Sony, Toshiba și Lenovo. Mulți zic că și HP e bun, dar întotdeauna când o companie renumită într-un domeniu total diferit se apucă să fabrice chestii mai avansate cum sunt laptop-urile, mă feresc de ele...HP să rămână la imprimante, că acolo își fac treaba cum trebuie.

Bineînțeles nu voi ezita să precizez anumite sfaturi atunci când comandați un laptop, să fiți atenți la zgârieturi, sunete suspecte la componente sau orice altceva de pare ieșit din comun. Dacă sesizați astfel de lucruri ar trebui să raportați asta companiei de unde ați cumpărat laptop-ul sau la cei care sunt competenți de rezolvarea acestei probleme.

Unele laptop-uri vin cu CD-uri, având atașate drivere la placa video, sunet și tot ce mai ține de el, dar unele vin doar cu un CD de Linux! WTF? În cazul meu de exemplu...Bine...nu am avut probleme cu instalarea drivere-lor că le-am descărcat de pe site-urile producătoare de placă video, procesor, sunet, rețea etc și mi le-am salvat pe un stick...Dar când mi-am cumpărat laptop-ul, în cazul de față un Dell Inspiron N5110, perfect pentru jocuri, avea atașat un CD cu Linux...Înainte de achiziționarea laptop-ului m-am uitat pe YouTube, și în Anglia acest tip de laptop venea cu toate CD-urile respective...dar na...Noroc că le-am găsit că probabil mă duceam să le cer driverele :))

Bun, în mare cam asta ar fi..acum o să vă mai spun câteva lucruri.

SFATURI UTILE LA ACHIZIȚIONAREA UNUI LAPTOP PENTRU JOCURI!

Bineînțeles, când spun laptop pentru jocuri mă refer la notebook nu netbook. Notebook, așa cum am precizat mai sus sunt cele care au o performanță foarte mare în comparație cu netbook-urile care au atașate niște procesoare slăbuțe gen Atom de 1,6 ghz dual, 1 gb ram și o plăcuță perfectă pentru aplicații 3D foarte mici...

Laptop de jocuri! OK! Pentru un laptop de jocuri bugetul ar trebui să fie de minim 2000 de lei. Dar și chiar dacă sunt peste 2000 de lei, companiile, magazinele online sau cele normale, tind să păcălească oarecum clientul punând un laptop slab în performanță la un preț cam ridicat...
De exemplu, când am dorit să îmi cumpăr laptop, am zărit laptop-ul pe care îl am eu, la același preț cu un laptop care era mult mai slab, acel laptop având o placă integrată, în timp ce eu aveam 2 plăci: una integrată, și una dedicată pentru jocuri. Deci atenție!

În ziua de azi, laptop-urile performante sunt dotate de obicei cu procesoare de tehnologie Intel i3/i5/i7.
Aceste procesoare sunt dotate cu plăci video INTEL HD GRAPHICS 3000 pentru i3 și i5, și INTEL HD GRAPHICS 4000 pentru i7.
Fiind vorba de un laptop de jocuri, avem nevoie de cel puțin 4 gb RAM, dar și un HDD de minim 500GB.
Acum e acum! Placa video e impedimentul cel mare. Cum am zis, sunt laptop-uri care au prețuri mari dar performanța lasă de dorit...Sunt laptop-uri cu i7 și sunt dotate doar cu placa ce vine integrată din procesor. Deci i7 este ultimul tip de procesor disponibil de la Intel fiind foarte foarte puternic, însă în aplicațiile 3D, sau în jocuri performante nu vei putea să ridici setările grafice la high din cauza plăcii video, deșii procesorul putea să ducă liniștit acel joc. Și aici intervine fenomenul bottleneck, adică procesorul nu poate lucra la cât duce el cu adevărat din cauza plăcii video sau placa video nu poate să arate ce poate din cauza procesorului.

Trebuie să ne informăm cu atenție la plăcile video dacă dorim să jucăm jocurile anului 2012 de exemplu pe setări grafice high. Eu am folosit următoare metodă: Am intrat pe YouTube și am scris așa NUME PLACA VIDEO ȘI NUMELE JOCULUI dorit. Exemplu: Nvidia GT 525M Crysis 2. Și vei găsi rezultate cu siguranță dacă acea placă este bună, și vei putea vedea dacă Crysis 2 poate fi rulat pe acea placă și la ce detalii. Chiar eu am la dispoziție o pagină de YouTube destinată utilizatorilor Dell Inspiron N5110 ( Pagină AICI )
Laptop-urile cu un astfel de buget au în dotare plăci video mid-rage în general de 128 biți. Nu achiziționați laptop cu placă video de 64 biți dacă doriți să jucați jocuri performante. Informați-vă pe site-ul producătorului de la placa video despre informații cu privire la performanță, biți, suport direct x, open gl, pixel shader etc.

LAPTOP DE JOCURI? RECOMAND COOLER PAD!
Dacă dorești să te joci ore în șir pe un laptop nu ezita să îți cumperi și un cooler pad, care ajută destul la răcirea laptop-ului atunci când te joci! Laptop-ul a fost proiectat cam slăbuț la categoria aerisire, și nu recomand să îl așezați pe suprafețe moi, pe pătură, pernă, pat sau altele. Țineți-l pe o masă goală! Multe din laptop-uri iau aer pe sub și îl elimină prin lateral.
Deci dacă vrei ca laptop-ul tău să trăiască mai mult, ia-ți un cooler pad!

MINUSURI?
Da! Laptop-urile au muulte minusuri față de un sistem desktop. De ce? Păi să începem cu componentele! La laptop nu poți schimba placa video, pentru că este pusă pe placa de bază și pe lângă asta nu se fabrică. Singurele componente ce le poți schimba la un laptop sunt: memoria RAM, HDD-ul, unitatea optică și cam atât.

Cam astea sunt sfaturile mele cu privire la achiziționarea unui laptop. Sunteți bineveniți să completați articolul sau să corectați unele precizări :).

Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

Recent Articles