Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Ora 2:30! Păzea! Hoțul la mașină!

luni, iulie 22, 2013
iStock_CarThief

Hai să vă povestesc de ce alertă am avut eu parte azi noapte pe la ora 2:30. Să o iau cu începutul. Tata deține o Dacia 1310 și și-a pus alarmă pe portiere, capota la motor pentru că acum 2 ani s-a trezit cu bateria lipsă, iar acum câteva luni cu capace și ștergătoare furate. Primul furt îl înțeleg, că e o baterie și câștigi ceva bănuți cu ea mai ales că tata mi-a spus ca era de calitate bateria, nefiind marcă românească. Hoțul nu a fost prins. Acum 2 ani locuiam într-un alt cartier când i-a fost furată bateria. Aveam vecin, un comisar pe la Baia de Aramă dacă nu mă înșel, și a sunat la colegii lui și a aflat că a fost prins unul ce fura baterii. În fine, bateria lui tata nu era pe acolo.Al 2-lea furt a fost instant ca nessu': capace rupte și ștergătoare smulse. Cineva îmi dorea răul și era o avertizare? Au trecut luni de atunci și nu s-a mai întâmplat nimic...până azi-noapte.

Azi-noapte, mă benoclam la tavan din cauza agitației mele cauzate de căldură. Era liniște. Strada era luminată puternic de niște becuri LED noi care au o putere foarte mare și când mergi pe stradă zici că e ziua.  Stăteam ce stăteam și deodată aud alarma mașinii tatălui meu, timp de 2 secunde și mai apoi s-a auzit portiera trântindu-se. Poate spuneți: Dacă era o mașină prin zonă sau alarma altei mașini? Păi... nu era nici o mașină parcată pe acolo, iar sunetul portierei închizându-se era tipic unei Dacii. M-am dus rapid, l-am trezit pe tata și am ieșit afară. Evident, hoțul fugise și avea ca opțiuni vreo 3 străzi pe care să o ia la goană. Deci a scăpat.

Mă întreb... Dacă îl prindeam? Aveam vreun câștig de cauză pe motiv că acel om avusese o tentativă de furt? Nu suport hoții. Indiferent că nu au bani și altele. Să se ducă la muncă adevărată, legală, dacă nu îi invit alături de ceilalți la furat în alte țări, dacă doar așa le merge mintea. Dacă îi dădeam o bătaie cruntă în caz că îl prindeam, puteam fi acuzat eu de vătămare corporală sau cum naiba se numește. Dovezi? Niciuna! Dacă îl prindeam și sunam la Poliție să raportez o tentativă de furt, la fel. Nici o dovadă.

Soluția? Camere de luat vederi pe străzile orașului. Cât mai multe. Pe strada unde eu locuiesc, trec destule mașini, mai ales noaptea pentru că la 25 de metri e un magazin non-stop și trece tineretul să mai cumpere o bere, două sau mai multe pentru un party de neuitat. La 50 de metri în partea opusă magazinului se află un club tâmpit amplasat la demisol. Sunt destule scandaluri pe acolo. Nu în fiecare noapte, dar există. E imposibil să nu văd noaptea, deseori, girofarurile mașinii de Poliție trecând prin zonă.Dar sincer, cred că bătaia e mai bună pentru hoții ăștia nemernici. Dacă îi tragi vreo 2 se învață minte și îți lasă mașina în pace, în caz că dorește să ți-o "aranjeze" din nou. Sau poate nici cartierul nu îl mai vizitează de frica ta.

Sincer, chiar nu știu cum aș proceda în caz că aș prinde un hoț... Ce dovezi să ai împotriva lui, dacă el nu apucase să fure ceva datorită alarmei de pe mașină... Totuși acel hoț încalcă o lege care nu se prea respectă am impresia. Că fură, că nu fură el avea în plan să fure!Deci! Întrebarea mea pentru voi: Ce faci dacă prinzi un hoț ce ți-a spart mașina, deși el nu apucase să fure ceva?

Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

4 comentarii

Scrie un comentariu
gouttedereve
Autor
22 iulie 2013 la 22:35 delete

Cu siguranţă, are el şi altele, la activ. Merită dat pe mâna poliţiei. Mai sigur aşa, decât raportat furtul... Problema e...ce protecţie ai, după ce o faci?

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
22 iulie 2013 la 22:39 delete

Protecție? 0. Și dacă îl dau pe mâna Poliției... Cu ce dovezi îl dau pe mâna lor? Tot nu merge treaba presupun. Norocul hoțului e că nu a furat nimic pentru că l-a speriat alarma. Să stai să chemi criminaliștii în goană după amprente că poate o fi pus mâna goală pe portieră...durează. Asta fiind o unică dovadă împotriva lui, în cazul în care nu a furat ceva. Sau, vorba ta, are altele la activ și faptul că cineva îl aduce la Poliție să fie încătușat, urmând să i se verifice cazierul, rezultând că e un recidivist, își vor da și ei seama (cred) că nu spun gogoși despre inculpat. :)

Răspunde
avatar
gouttedereve
Autor
22 iulie 2013 la 23:17 delete

Exact. Cred că singura soluţie, plauzibilă şi fără pericol, din partea unui particular, ar fi să-i filmeze în plină acţiune. Sau...fotografii. Noaptea e mai complicat, chiar dacă e destulă lumină, dar mi se pare chiar singura posbilitate. Să le fie prinsă clar faţa în cadru, mai ales. Şi, bineînţeles, fără a fi văzut. Ideea cu camerele pe blocuri... E exact ce am cerut când au trecut diverşi, să ne întrebe (ha ha) ce dorim să facă Primarul, pentru noi... Costă, dar măcar oarbe, de-ar fi! Să scrie: "Obiectiv protejat!" Nu-l sufăr pe Big Brother, dar, din păcate, singur îl cerem, avem nevoie de el! Şi mai simplu...bine că a avut maşina alarmă!

Răspunde
avatar
7 septembrie 2013 la 16:45 delete

[…] Cum spuneam, există și un club amplasat la demi-sol foarte enervant. Nu e noapte să nu văd duba de Poliție patrulând prin zonă cu girofarurile aprinse. Huligani și huligani există pe acolo. Vin grupuri de tineri și se fac criță de merg toți în zig-zag de parcă joacă Snake, jocul ăla popular pe telefon. Sparg sticle de asfalt, țipă, înjură vecinii și tot tacâmul, frate. Mai sunt și grupuri de idioți cu diplomă care vin cu ideea de a sparge fața cuiva, înarmați cu bâte de baseball și uneori mai bat și pe la porțile oamenilor ca niște idioți. Probabil unii dintre ei au șutit ștergătoarele și capacele de la mașina lui tata. Probabil unul dintre ei voia să o și fure, dacă vă mai aduceți aminte noaptea în care am auzit alarma la mașină. […]

Răspunde
avatar

Recent Articles