Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Cine mai citește ziarul?

vineri, octombrie 18, 2013
M-am gândit zilele astea la transferul ăsta de informații. Cum ajung veștile la urechile tuturor. Datorită Internetului, veștile circulă foarte repede, indiferent de natura lor: politică, mondenă, sportivă și ce o mai fi. Aproape peste tot pe unde merg sunt pus la curent într-un mod indirect, cu toate știrile posibile și imposibile. Să nu mai vorbesc despre cele mondene care îmi invadează memoria cu lucruri inutile. Eu nu pot face nimic. Creierul meu nu are un buton de pauză când vine vorba de astfel de știri.

Acum câțiva ani buni, ziarul era sursa de informații, pe lângă TV. Zăream prin parcuri mulți oameni care citeau ziarul, ziar care includea și anunțuri publice cu vânzări, cumpărări și închirieri. Un ziar costa pe-atunci în jur de 50 de bani dacă nu mă înșel. Când eram cu cineva în mașină, la semafor, eram întâmpinați de unul sau doi oameni care aveau un teanc de ziare. Eu nu am cumpărat nici un ziar. Nu m-a interesat pentru că conținea știri din politică, lucru care nu mă pasionează absolut deloc. Un lucru țin minte. Poate mă înșel, poate nu. Nu se interpretau știrile în halul în care se interpretează în prezent. Nu erau folosite titluri care îți duc imaginația la extrem și când citești respectivul articol, realizezi că a fost o nimica toată. Nu erau atâtea subiecte mondene pe atunci. Nu era lăcomia aia gigantică de rating și reclamă așa cum e acum.

De când cu Internetul, lumea a luat-o razna. Sunt puși la curent cu cele mai tâmpite știri din lumea mondenă. Ăsta e unul dintre cele mai fierbinți subiecte ale țării noastre, pe lângă mult iubita politică. Se abonează cu mânuța lor la acele site-uri din domeniu și se declară sătuli de acele știri. Văd oameni care vizitează site-uri sportive și comentează doar cu intenția de a înjura autorii articolelor. Cine dracu te pune să vizitezi acel site? Nu ai nici o obligație să vizitezi acel site sau să citești acea știre. Dar o faci și după te declari foarte mâhnit și enervat că nu era ceea ce crezi. Păi asta e realitatea. Bagi mălaiul în punga de făină și îl vinzi fraierilor. Nu mai contează calitatea acelui articol, ci cantitatea de articole. Asta vor cititorii. Multe și proaste. Multe să fie!

E plin de emisiuni mondene și arhiplin de emisiuni cu conținut politic. Zero cultură, zero informații utile. Și stau și mă întreb: Cine mai citește ziarul? Acel teanc de hârtii în format clasic, alb-negru, de ţi se lua tuşul pe degete. Eu cred că nimeni. Informațiile din ziar sunt găsite acum pe Internet, însă sunt total altfel față de cum erau în ziar. Asta e părerea mea. Voi ce credeți? Informațiile de pe Internet sunt mai valoroase față de informațiile din vechiul ziar?


sursa foto: google.ro


Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

4 comentarii

Scrie un comentariu
Unknown
Autor
18 octombrie 2013 la 13:32 delete

mai sunt oameni care citesc ziarele, si printre can can, click si alte pseudo ziare, se mai gaseste si Dilema Veche, Catavencii, care merita cumparate, unde exista informatii de calitate, informatii culturale (dilema veche). ca unii aleg sa citeasca pe internet orice, asta e problema lor. sa-ti dau un exemplu: Gandul.info, era ziar inainte, acum nu mai exista doar in format online. e adevarat ca are stiri cu si despre politica, dar pentru cei interesati este destul de valabil si destul de aproape de realitate. Acum ca tu citesti articolele de pe realitatea.net, sau mai stiu eu ce, iti inteleg frustrarea. Traim intr-o perioada in care internetul a pus stapanire pe tot ce inseamna informatie, si asta nu o sa se schimbe. Dar nici ziarele nu o sa dispara in totalitate :)

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
18 octombrie 2013 la 13:42 delete

Nu dețin niciun gram de frustrare, Andreea. :) Ideea e că tot mai mulți oameni se arată enervați de informația online, însă au uitat de ziar. Ideea e că nu mai există atât de multă lume care cumpără ziarul, punându-și baza de informații pe Internet. Nu citesc știri de pe realitatea.net sau alte site-uri. Nu găsesc ceea ce vreau să citesc. Eu m-am abonat la site-uri din domeniul IT lipsite de limba română. Ziare din domeniul IT nu cred că există și dacă există, informația e destul de limitată la un număr de pagini. Dimpotrivă, ziarul mi se pare o sursă mai relevantă de informații față de cele de pe Internet. La ziar sunt alte tipare când vine vorba de articole, față de articolele de pe net.

Răspunde
avatar
Bucur
Autor
18 octombrie 2013 la 17:38 delete

In pare parte ai dreptate dar sa stii ca daca cauti informatii pentru cei nevoie gasesti. Daca cauti scandal, desfranare si altele vei gasii.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
18 octombrie 2013 la 20:32 delete

Da, ai dreptate. Însă exact scandalul și ceea ce mai zici tu sunt la mare căutare. Astea se promovează. Eu mi-am făcut propriul folder în browser cu surse de știri care mă interesează. Din păcate, în societatea de azi, știrile mondene-s la modă.

Răspunde
avatar

Recent Articles