Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

America, unul din visurile mele. Al tău care e?

duminică, iunie 09, 2013


De mic copil îmi doresc să vizitez America. Vizionam zeci de filme care arătau frumusețile acestei țări. Cu timpul am uitat de acest vis, dar mi-am reamintit de el acum câțiva ani, nu demult, când îmi setam în cap că atunci când voi deveni independent, voi încerca să vizitez această minunată țară, și de ce nu, să mă stabilesc acolo.

Anul trecut, am făcut o boacănă, apucându-mă să scriu o poveste pe platforma de scriitori Wattpad.com, legată de visul meu. E și de domeniul SF-ului, dar era doar o poveste. Știu, mi-am cam pierdut timpul vara trecută scriind această poveste, dar parcă, făcând asta îmi doream tot mai mult să vizitez această țară.



Vă întrebați de ce America? De ce nu altă țară? Bună întrebare! Păi, țara asta mi se pare așa ordonată, civilizată, modernizată, sociabilă, cu cetățeni care nu au inhibiții, lucru care îmi place. Acum o să îmi săriți în cap spunându-mi: "Ești praf cu creierul tinere! America nu e civilizată nici pe departe. Să nu vorbim de cetățeni că nici ăia nu sunt sociabili deloc." Întrebarea mea este: De unde știți voi că e o țară cu susul în jos? De unde știți voi că America nu e civilizată, modernizată, sociabilă ș.a.m.d.? Nu știți! Doar presupuneți!


DA! Se împușcă lumea în școli, dar partea bună nu o vedeți? Sistemul de învățământ mi se pare unul OK! Uitați-vă la sistemul nostru de învățământ! La americani, fiecare liceu are o echipă de sportivi și când spun echipă, chiar așa e. Fie ea echipă de fotbal american, baseball, baschet, hochei și altele, dar există! La noi...cucu! La noi, în sistemul nostru de învățământ totul e praf. Avem niște conducători setați să facă totul după propria minte, fără să se uite la țările super dezvoltate, să adopte lucrurile pozitive. Noi în loc să adoptăm lucrurile pozitive de la americani, de la țările europene (ca să nu vă omor cu America), de fapt, îi criticăm după greșeli. Păi oameni buni, fiecare țară are în conducerea ei, greșeli, pentru că sunt conduși de oameni (evident), iar omul de fel nu e perfect și nu va fi perfect, pentru că perfecțiunea nu o poți atinge...nimeni nu poate!


Să revenim la sistemul de invățământ, un exemplu clar că acolo devii mai deștept pentru nu ți se bagă pe gât sute de formule pe semestru dintre care jumătate ar fi utile. Materia e simplificată, punându-se accent pe practică! Se practică ceea ce vrei să devii, nu doar se predă teorie. În America, după teorie vin săptămâni de practică, să aplici ceea ce înveți, și pe lângă asta sunt alocate fonduri pentru a avea echipamente cât mai moderne pentru a-și practica toate cele învățate. La noi nici transport pentru elevi nu avem. Nu avem toate drumurile asfaltate, lucru care nu poate permite autobuzelor, puține la număr, să intre în sate pentru a lua elevii la școală, fie din cauza vremii, mai ales ninsorii abundente, sau...se strică mașinile și bani pentru a fi reparate cică nu există. În America, autobuzul vine la tine acasă și te duce la școală! Frumos, nu?


Corupție? Există peste tot! Chiar și acolo unde se spune că nu există, de fapt există! Nu există țară care să nu aibă un procent de corupție, fie ea în politică sau în alte domenii. Alegerea președintelui mi se pare cea mai tare chestie de la Americani! Se luptă față în față! Nu se împușcă pe la spate cum fac politicienii noștri, ducându-se la o televiziune de toată jena doar pentru a vâna audiența, aducând niște hârtii idioate care nu se înțeleg pe ecranele noastre, și chiar dacă se înțeleg le afișează câteva secunde și...gata. În America, președinții au dezbateri, unul lângă altul. Li se pun problemele țării pe tavă și fiecare vine cu soluții, iar cele mai bune soluții vor determina cetățenii să voteze acel președinte cu cele mai bune soluții, cele mai bune propuneri etc. Fiind amândoi prezenți în același loc, poți ataca adversarul cu dovezi, iar dacă sunt adevărate, adversarul va claca.



Multe, foarte multe lucruri superbe există în această țară, America. Oportunități, șanse, există acolo. Mulți judecă această țară după atentatele, crimele care s-au petrecut acolo, însă beneficiile unui cetățean de acolo nu sunt luate în calcul. Lucrurile sunt stricte acolo, nu cu virgulă ca la noi. Ăsta e unul din visurile mele! Să vizitez America, și poate să mă stabilesc acolo dacă voi avea ocazia vreodată în viață! Până atunci...doar îmi doresc să ajung acolo, și chiar m-am bucurat când am auzit că vizele ar putea fi scoase dacă procentul de refuz ar fi mai mic de 10%.


God bless America!

 

 

Întrebarea mea pentru voi: Care e visul tău cel mai mare?

 

 

 



 


Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

2 comentarii

Scrie un comentariu
Anonymous
Autor
9 iunie 2013 la 01:44 delete

Visul american !:X

Răspunde
avatar
Pishky
Autor
10 iunie 2013 la 21:21 delete

I love UK! Așa că visul meu e să trăiesc în Londra :X

Răspunde
avatar

Recent Articles