Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Vrei respect? Fii punctual!

miercuri, februarie 19, 2014
Vrei respect? Trebuie să fii punctual!

La orice întâlnire, că-i cu un coleg de serviciu, un prieten, o iubită sau soție, trebuie să fii punctual. E un lucru obligatoriu. Dacă arăți că ești punctual, te respecți pe tine, dar respecți și omul pe care urmează să-l întâlnești. E un exemplu că ai fost educat așa cum trebuia. E un exemplu de om matur, zic eu.

Mie-mi place să fiu punctual. Când mă sună X sau Y prefer să fiu la locul respectiv cu 5-10 minute înainte de ora stabilită. Uneori mai întârzii, dar am un motiv întemeiat pentru asta. Îi înțeleg și pe cei care întârzie cu un motiv bine definit, dar nu îi înțeleg pe cei care întârzie tot timpul când e vorba de o întâlnire importantă sau mai puțin importantă. Chiar nu îi înțeleg...

Am cunoscut oameni după care am așteptat, dar nu i-am blamat. Indiferent că și-au cerut scuze sau nu. I-am lăsat în voia lor. Nu-i normal să-ți arăți nemulțumirea asupra faptului că a intârziat, deoarece riști să deviezi de la subiectul esențial întâlnirii. De regulă eu sun atunci când întârzii. Spun pe unde mă aflu și estimez în cât timp ajung. Și ăsta e un gest de respect. Să-ți exprimi scuzele sau să anunți că totuși vei întârzia și că ești pe strada X. Acum... degeaba te scuzi dacă au trecut 30 de minute de la ora stabilită, dar tu ești tot acasă și n-ai nici măcar vreun motiv să te scuzi.

Uneori mă enervez când aștept ca un nebun după cineva. E aiurea. Eu consider că atunci când stabilești o oră anume și un loc, automat stabilești și o promisiune. Nu trebuie să pronunți cuvântul "promit" ca să faci o promisiune. Nu! Promiți într-un mod indirect atunci când stabilești o oră sau accepți o oră stabilită de cineva. Ai întârziat? Ți-ai încălcat promisiunea. Și credeți-mă când vă spun că dacă sunteți punctuali, câștigați și  o reputație în cercul de prieteni. Ei se pot baza pe punctualitatea voastră în anumite cazuri datorită reputației câștigate în timp.

Așadar, dacă vrei respect, fii punctual! 

Sunteți punctuali?


Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

6 comentarii

Scrie un comentariu
Anonim
Autor
19 februarie 2014 la 21:56 delete

Da! Eu sunt atât de nerăbdător încât plec cu 30 de minute înainte.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
19 februarie 2014 la 21:57 delete

Mai bine mai devreme decât mai târziu. :)

Răspunde
avatar
Anonim
Autor
20 februarie 2014 la 13:03 delete

Cine spune ca e obligatoriu sa fii punctual? Daca spui, ajung in 10 minute, si intarzii 1 minut, inseamna ca nu esti punctual?Pot interveni multe lucruri, poate te opresti sa ajuti pe cineva, poate esti blocat in trafic etc,asta nu inseamna ca nu meriti respect, viitorul nu il putem sti, deci nu stim la ce ne putem astepta. Daca insa intarzii pentru ca pur si simplu nu iti pasa, atunci, sa-ti fie rusine,nu meriti respect.

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
20 februarie 2014 la 13:08 delete

Normal că meriți respect dacă întârzii 1 minut, 2, 3 pentru că ai ajutat un om bătrân. Am spus în articol că totul e ok când ai un motiv bine definit care să-ți justifice întârzierea. Dacă îți pasă de acea întâlnire, aduci la cunoștință faptul că întârzii și totul e ok, zic eu. Nu putem ști viitorul, corect. Însă cei care întârzie și nu spun absolut nimic, nu merită respect. Nu e obligatoriu să fii punctual. Nu oblig pe nimeni, dar din bun simț e bine să procedezi așa. :)

Răspunde
avatar
21 februarie 2014 la 18:28 delete

Singurul moment cand sunt punctuala este atunci cand am examen sau cand plec undeva cu trenul / avionul. In rest...1 minut tot intarzii! Dar sa vezi cum e cand plec cu ai mei pe undeva iar eu si mama stam in hol imbracate, incaltate....asteptandu-l pe tata. :)) Pe langa asta, nu iti mai spun ca odata am ajuns la un interviu de job cu o ora intarziere. :| Intelesesem gresit ora :)))

Răspunde
avatar
Eddie
Autor
21 februarie 2014 la 18:37 delete

Se mai întâmplă, n-ai ce face. :))

Răspunde
avatar

Recent Articles