Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

Cum văd eu viitorul în educație

vineri, mai 31, 2013

Astăzi vorbim despre viitorul în educație. Eu am terminat liceul, chiar astăzi, 30.05.2013, pentru că a avut loc ultima strigare a cataloagelor. Practic nu am scăpat de ceea ce înseamnă matematică, română și alte materii pentru că în aproape 2 săptămâni, începe bacalaureatul. Totuși, doresc să vorbesc despre viitorul în educație, probabil viitorul în educație al copiilor mei în caz că voi deveni tătic cândva, lucru care mă înteresează privind viitorul lor.





Toți știm clasicele ghiozdane, cu cele mai stufoase cărți, seturi de pixuri ( în special albastru și roșu ), pachețelul pregătit de mama și cine știe ce mai purta fiecare pe la el prin ghiozdan..Cert e că nu voi uita durerile de spate cauzate de unele ghiozdane de proastă calitate și gândire care îți vin ca o centură pe piept. Nu voi uita greutatea ghiozdanului și presiunea pe umerii mei atât fizică cât și psihică cu gândul că mă va asculta profesoarea la vreo materie. Nu uit de câte ori am plecat în grabă acasă cu ghiozdanul ușor deschis, iar apoi când ajungeam acasă râdeam de unul singur și mă controlam ca nu cumva să fi pierdut ceva.

Totodată nu am să uit pretențiile pe care le aveam atunci când alegeam un ghiozdan nou, încât să fie cât mai cool, mai desenat, cu mai multe buzunare, buzunar special pentru sticluța cu apă și nu numai. Ei bine, astea erau momente frumoase de când eram eu mic școlar prin clasele I-IV.


Suntem într-o perioadă unde cuvântul "tehnologie" e tot mai rostit de noi, oamenii de rând. Mare parte din noi are un gadget, fie el tabletă, smartphone sau orice alt dispozitiv. Cert e că ne place tehnologia și o folosim în scopuri utile, deseori pentru a ne simplifica munca, fie ea acasă sau la serviciu.


Mi-ar place să văd în viitorul apropiat, tehnologie implementată și în educație. Elevul să meargă însoțit de o simplă tabletă, să își facă temele pe ea, să citească de pe ea. Ar fi mult mai simplu. Nu vor mai fugi elevii prin pauze în goană după pixuri, după caiete noi, și nu își vor mai uita caietele de teme acasă, lucru care i-ar scuti de tristețea unei note mici din această cauză.


Această metodă de simplificare a metodelor de studii progresează în momentul de față. Exemplul cel mai potrivit este "Lecția Verde", un site care oferă primul manual digital din România, numit "Lecţia verde - Creează-ți mediul!", destinat copiilor cu vârste între 8 și 13 ani.

Oamenii progresează, oferă manuale digitale, însă tot ce rămâne este ca Ministerul Educației să ducă la îndeplinirea acestui obiectiv foarte util, acela de simplificare a muncii. Nu numai că munca îți este simplificată, dar parcă atunci când lucrezi pe un dispozitiv inteligent, frumos la atingere, plăcut ochiului, parcă înveți din plăcere, parcă îți faci treaba la serviciu cu mai multă dedicație decât înainte. Nu știu de ce, dar pur și simplu ăsta e sentimentul.


Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

Recent Articles