Statistică & Promovare


Bloguri, Bloggeri si Cititori

[Review] Tomb Raider 2013

sâmbătă, martie 09, 2013
Cel de-al 5-lea titlu din franciza Tomb Raider a fost lansat zilele trecute pe 3 platforme populare: PC, PS3 și Xbox 360. Tomb Raider, un joc care combină acțiunea și aventura cu scopul de a creea un joc captivant, a fost publicat de Square Enix și dezvoltat de cei de la Crystal Dynamics. Surprinzător, este singurul joc din seria Tomb Raider căruia i-a fost atribuit litera M ( Mature ) și o vârstă minimă de joc de 18 ani.
Țin să dau dreptate celor de la Entertainment Software Rating Board și celor de la Pan European Game Information.


Îmi aduc aminte de un joc din franciza Tomb Raider dar atunci eram mult mai mic...Îmi plăcea, însă cu timpul am uitat de acest joc...
Despre Tomb Raider 2013 am o impresie destul de bună și pozitivă...Mi-a plăcut atmosfera jocului...povestea, grafica și toate celelalte...

Cu toții știți bine cu ce se ocupă Lara Croft, personajul principal din joc...Era un fel de jefuitoare de morminte, o tipă care căuta comori și fel și fel de lucruri bazate pe legende...Era împreună cu o echipă pe un vas și fiind furtună afară se lovește de o stâncă și se scufundă ajungând pe o insulă, o insulă ce părea a fi chiar destinația ei...Cel puțin așa am înțeles :))

Storyline - 9/10
Povestea jocului e destul de captivantă fiind un joc bazat pe acțiune și aventură dar și răbdare...Nu prea am înțeles prea bine povestea jocului dar e destul de bizară dar și interesantă...În acțiune se află și o organizație de ruși care până la urmă te vor răpii pe tine și pe încă un membru a echipei de cercetători. Șeful organizației reușește să îl manipuleze pe colegul tău cercetător prin a-i preda arma și a se lăsa prădat de ei...În același timp și tu ești răpit(ă) nu știu cum să zic, iar colegul tău ajunge să facă un fapt eroic, sfârșind împușcat...Până la urmă îi vii de hac acestui rus după minute în șir de alergat, cu mâinile legate la spate, ascunzându-te pe după stânci sau tufișuri ca nu cumva si fii văzut(ă) de ei. E captivantă povestea, însă nu am cum să zic mai multe că...culmea...am avut probleme cu Windows-ul și am pierdut salvările...

Gameplay - 9,5/10
Acest punct e partea mea preferată într-un review dar nu cea mai preferată :). Mi-a plăcut încă din primul walkthrough disponibil pe YouTube, faptul că vei deține un arc. Îmi plac foarte mult jocurile care prin celelalte combat-uri se află și un arc. Pe lângă asta ai la dispoziție și un gear, unde îți poți face upgrade-uri numai după ce ajungi în tabără, lângă acel foc...Ai la dispoziție diferite skill-uri foarte interesante cum ar fi posibilitatea de a-ți recupera săgețile din victimă, de a-ți mări timpu de focalizare cu arcul pe o anumită victimă, dar și skill-uri pe arme cum ar fi pistolul, însă și skill-uri care au legătură cu mișcările...
Încă un element frumos este torța, cu care poți alunga lupii, însă o dată am avut șansa și al naiba lup mi-a stins torța...așa că am revenit la arc...Sunt momente când mergi liniștit prin pădure sau printr-o peșteră și te trezești cu un rebel trăgându-te de picioare iar tu trebuie să apeși rapid stânga-dreapta până scapi de el...
Gameplay-ul este foarte fain și eu unul nu m-am plictisit de el.

Grafica - 8/10
Grafica e cea mai preferată parte dintr-un review, o parte unde tot timpul am avut de criticat...uneori poate mai sunt și excepții...Însă la Tomb Raider 2013 nu mi-a plăcut faptul că utilizatorii de plăci video AMD au fost favorizați. De ce spun asta? Păi, există o setare grafică strict la părul caracterului care oferă o realistică foarte frumoasă..Însă ca să pot să mă bucur de această experiență trebuie să am o placă AMD, deoarece setarea numită TressFX este destinată unor astfel de plăci...Eu având nVidia, am fost dezavantajat. Se poate să rulezi și cu acestă setare AMD și pe o placă nVidia însă acea placă trebuie să fie una de high-range deoarece odată activată la mine pe o placă mid-range scad FPS-urile de la 40 la 8-9.
Referitor la detaliile grafice nu am reproșuri însă presupun că se putea mai bine deoarece înfățișarea caracterului m-a cam amețit în sensul că pe un wallpaper Lara Croft arată într-un fel spre Jessica Alba, în cutscene-uri arată ceva mai animat, iar în realitatea jocului parcă joc cu o Lara Croft varianta japoneză...

Jocul merită cumpărat zic eu, având un preț relativ mic pe PC, fiind un joc abia lansat..

Tomb Raider Minimum System Requirements
OS: Windows XP Service Pack 3
CPU: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz or AMD Athlon 64 2.1GHz 4050+
RAM: 1GB System Memory
GPU: Nvidia GeForce 8600 GT or ATI Radeon HD 2600 XT
DX: DX 9
HDD: 12 Gb Free Hard Drive Space

Tomb Raider Recommended System Requirements
OS: Windows 7 64bit
CPU: Intel Core i5-750 2.4GHz or AMD Phenom II X2 565 3.4GHz
RAM: 4GB System Memory
GPU: Nvidia GeForce GTX 480 or Radeon HD 4870
DX: DX 11

Recomand

Articol mai nou
« Articol mai vechi
Articol mai vechi
Articol mai nou »

Recent Articles