Acum o lună și ceva am fost la cumpărături cu părinții prin hypermarket-ul Carrefour. În Drobeta Turnu Severin, Carrefour mi se pare cel mai "dotat", urmat apoi de vecinul Lidl. Kaufland și Penny mi se par o porcărie, ca drept dovadă că Penny și-a luat zborul.
Toate bune și frumoase. Îmi place să-mi clătesc ochii pe la raioane. Ba chiar era ceva nou. Domnișoare îmbrăcate în vrăjitoare, băieți ce reprezentau mascota unui produs sub forma unui urs și fel și fel de chestii plăcute ochiului.
Ajungem la raionul cu ulei. Cu vreo 10 metri înainte, era o tipă ce împărțea pliante din astea. Erau de la Maggi sau ceva de genul. Promoția era că dacă cumperi o pungă de vegeta, ai șansa să primești o sticlă de Pepsi la 1,5 L și nu mai știu ce. O porcărie în opinia mea. Interesant a fost faptul că lângă era o doamnă și îi spune mamei: - Și așa cumpărați vegeta! Culmea se face că mama nu mai cumpără așa ceva de ceva timp. E produs chimic curat. În fine.
Mai facem cumpărături și spre final ajungem la spray-uri, pastă de dinți etc. Vorbeam cu tata ce pastă de dinți aveam acasă. :)) Tot timpul uităm, dar s-a nimerit să cumpărăm același model. Nu luăm bine produsul de la raion că apare o altă tipă ce lucra la Carrefour împreună cu... doamna aia de era sigură că mama va cumpăra vegeta. Totul începe ceva de genul:
Promoter Carrefour:- Bună ziua! Ați cumpărat pastă de dinți? (În gândul meu: - Nu, bomboane mentolate! În același timp Doamna "Vegeta" ne făcea poze. Aprobare? Dacă voiam să fac eu săreau în sus că n-am aprobare)
Tata spune: - Da, am cumpărat.
Doamna "Vegeta": - De care? (În gândul meu: - Din aia mentolată!)
Tata i-a arătat de care, dar Doamna "Vegeta": - Avem o promoție și puteți câștiga o tabletă dacă luați pastă de dinți din asta (în același timp arătându-ne produsul. era mai ieftin cu 1 leu).
Tata: - Am luat deja!
Doamna "Vegeta": - Păi nu mai bine vă băgați la promoție și luați și o pastă de dinți mai ieftină care vă albește dinții într-o săptămână? Puteți câștiga o tabletă!
Era enervant. Am plecat și tata "a lăsat-o în aer", auzindu-i tonul de om ofticat, spunându-i colegei: - Uite bă și tu! Îi dau pastă de dinți și promoție și nu vrea. Doamne ce oameni!
E suficient că ei abordează fel și fel de promoții de ordin psihologic care să te facă să cumperi multe produse, doar pentru o ofertă tâmpită, o promoție măsluită. Mi se pare o tehnică de marketing ce depășește cotele bunului simț. Clientul nu trebuie să fie influențat în deciziile de cumpărare niciodată. Mi se pare un fel de... abuz. Să te abordeze cineva și să-ți spună să cumperi produsul X că are promoție...
Voi ce părere aveți, dragi cititori? Ați avut experiențe de genul la cumpărături? Scrieți-le într-un comentariu. :)
sursa foto: google.ro
6 comentarii
Scrie un comentariuPromoterii din marile magazine nu sunt angajati ai acestora. Ei sunt angajati de companiile carora le promoveaza produsul.
RăspundeNu prea are sens. Companiile produselor să angajeze pe proprietatea Carrefour. Cunosc pe cineva ce era promoter la Carrefour și săptămâna asta era la un raion, săptămâna cealaltă la altul și tot așa. Eu cred că companiile semnează contract cu Carrefour, iar Carrefour gestionează situația cu angajații lor.
RăspundeEddie, stii prost (ca de obicei, as spune...). Ce spune G.C.M. este adevarat. Carrefour nu are interes sa iti vanda tie o pasta de dinti produsa de un anumit producator (excluzand marca proprie Carrefour), ci producatorul respectiv incearca sa iti bage tie pe gat un anumit tip de pasta de dinti. Deci promoterii nu sunt platiti de Carrefour sub nicio forma, ci de producatori sau de alte firme de marketing care se ocupa cu recrutari si au echipe de promoteri deja formate. In acest ultim caz este posibil ca un promoter care saptamana trecuta iti prezenta chiloti tanga imblaniti sa iti prezinte saptamana asta pasta de dinti care iti pune inapoi dintii cazuti. ;))
RăspundeȘtiu prost ca de obicei. Mă întreb dacă-i unul sau una sub anonimat, dar fie, îți poți atribui un nume să știu cum mă adresez, dar presupun că ești același om care-mi spune mie că-s lipsit de logică.
RăspundeTrecând peste asta, nu prea are sens ca producătorul de pastă de dinți să să-și bage promoteri pe proprietatea unui lanț de magazine, fără ca respectiva companie, Carrefour să nu încaseze ceva din asta. Tocmai de asta spun că producătorul de pastă de dinți semnează contract cu Carrefour, iar Carrefour își atribuie promoterii. Da, promoterul semnează contract în același timp cu producătorul prin intermediul Carrefour. Dacă n-ar exista Carrefour, n-ar mai semna un contract, nu? :) Cu toate astea, Carrefour tot ia parte la tehnicile de marketing exagerate, fie că producătorul semnează cu promoterul direct, fie că producătorul semnează cu promoterul prin intermediul companiei gazdă. Indiferent cum ar fi, Carrefour trebuie să știe ce mișcă prin magazinele lor, astfel că-s părtași la astfel de tehnici tâmpite. :) Asta-i opinia mea, așa cum e și în articol.
Nu-mi place produsul pe care mi-l prezinți, nu cumpăr. Încerci să mi-l bagi pe gât? Te bag în mă-ta în magazin și te fac de rahat de pleci acasă speriată și plângând.
RăspundeDacă mai vine vreuna și se ține scai de tine, urlă-i tare:
- 200 de euro pentru un scurt? Marș d-aici că nu primești nimic!
:))))))))))))))))) Coaneeeeeeeeeeeee!!!! Ești super tare, jur! :)) Pfff! Deci asta e o armă letală împotriva lor. :)) Am să încerc să fac asta data viitoare! :)) Și... vorbesc serios, chiar am să-ncerc! :))) (dacă se ivește ocazia)
RăspundeEmoticonEmoticon